Godeftermiddag Sverige.

Hur har eran dag varit? Min har varit toppen! Har varit i skolan sen åtta imorse och kom hem vid fyra, det är så det ska vara, inte sant?! Först så var vi i parkserveringen och lagade mat, fast jag och en annan tjej fick inte vara med i köket eftersom vi måste göra massa tester & prov innan. Men vi hde det kul ändå, fick hjälpa till att duka, sen läste vi på ett prov som vi skulle ha senare och ett som vi ska ha nästa vecka.

Sen när alla andra i klassen var klara skulle vi äta, och vi hade 7 utbytesstudenter att göra mat åt också så det var faktiskt väldigt kul att se vad dom tyckte om maten. Vi åt väldigtmycket kyckling eftersom det var temat för denna gång, t.ex kyckling med bacon runt, flygande jacob, ädelostpaj mm. Sen till efterrätt fick vi kladdkaka med citronsås, allt var jätte gott förutom ädelosten som smakade kobajs. Men det var bara att äta och se glad ut, finns inte så mycket annat man kan göra faktiskt.

När klockan var tre så skulle vi ha livsmedelsprov som handlade om hygien och allt detdär. Jag hade inte pluggat så himla mycket, men det var ju inte speciellt svårt så jag tror på minst ett VG. Nästa vecka har vi ett prov om mjölk och ost som jag tror blir svårare därimot. Så jag ska plugga redan nu.

Men jag kan inte låta bli att längta till nästa Torsdag. Då jag får sätta på mig kockkläderna själv och vara me di köket, visserligen så blir det ju när jag är tillbaka i skolan eftersom jag ska bort på morgonen men det skulle vara så himla kul om jag fick vara med! Då är det fisk som ska tillagas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0